§ 1 Definicje
- Newsletter – usługa świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące produktów GSU Polisa Sp. z o.o., w tym informacje o ofertach, promocjach, kodach rabatowych, oraz wszelkich nowościach jak również materiały o walorach edukacyjnych(m.in. e- booki).
- Usługodawca – GSU Polisa Sp. z o.o. z siedzibą ul. Góry Chełmskiej 2B, 44-100 Gliwice;
NIP: 631-25-25-276, REGON: 240602440. - Usługobiorca – osoba fizyczna korzystająca z usługi Newslettera
- Cookies (tzw. „ciasteczka”) – dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Dane osobowe – oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Serwis – miejsce przeznaczone do zapisania się do Newsletteru pod adresem: https://gsupolisa.pl/regulamin-newslettera/
§ 2 Newsletter
- Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newslettera.
- Dla skorzystania z usługi newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową
w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail. - Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
- Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do Newslettera, realizuje poniższe kroki:
- podaje, w przeznaczonym do tego miejscu w Serwisie, swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera;
- na podany adres e-mail Usługodawca wyśle Usługobiorcy wiadomość weryfikującą adres e-mail, w której znajdzie się link do potwierdzenia przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera;
- po potwierdzeniu przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy.
- W każdym Newsleterze będzie znajdować się link wraz z informacją o możliwości wypisania się
z Newslettera – rezygnacji ze świadczenia tej usługi. - Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 5 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@gsupolisa.pl
- Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości
z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy
w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 Reklamacje
- Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres
e-mail: kontakt@gsupolisa.pl - Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Usługobiorcę rezultatu, Usługobiorca może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek
o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596; - bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 4 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zapisem na Newslettera jest Usługodawca.
- Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest świadczenie usługi Newslettera – wysyłka wiadomości elektronicznych dotyczących produktów GSU Polisa Sp. z o.o., w tym informacji
o ofertach, promocjach, kodach rabatowych, oraz wszelkich nowościach jak również materiałów
o walorach edukacyjnych (m.in. e-booki). Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jestumowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Usługodawca może również przetwarzać dane osobowe Usługobiorców w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do świadczenia usługi Newslettera. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł świadczyć tej usługi.
- Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
- Usługobiorca wypisze się z Newslettera;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Newsletterem;
- zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych –
w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Dane osobowe przetwarzane w związku z usługą Newslettera mogą zostać przekazywane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia, w tym między innymi usługi prawne, usługi IT oraz firmy świadczącej usługi Newslettera, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami dane mogą zostać udostępnione na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.
- Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora.
- Prawo do sprzeciwu (gdy podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit e lub f). Osobom, których dane dotyczą, w każdej chwili przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych, przetwarzanych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu w celu wskazanym powyżej. Przestaniemy przetwarzać dane w tym celu, chyba że będziemy w stanie wykazać, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw
i wolności osób, których dane dotyczą lub dane będą nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. - W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą pod adresem mailowym: iod@gsupolisa.pl.
- W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newslettera lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę.
- Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich
w życie, przyjmuje się, że akceptuje je. - W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@gsupolisa.pl, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym konsumentem, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest w języku polskim.